Verhullende toestanden in de polder.

(g.l.t 2 min. links: 45 min.)

Westlandse tuinder: "Tja, dat hebben wij weer. Kijk, we hebben hier al jaren geen straatverlichting nodig. Krijgen we dat uitgespaarde geld terug om de aanschaf van nieuwe gordijnen te betalen? En wat dacht u van de stress die dat in het gezin oplevert? Mijn vrouw zit nu al dagen achter de naaimachien om kilometers gordijnstof aan elkaar te maken. Ik hoef maar iets te zeggen of ze ontploft..."

Architect: "Ik heb een stralend visioen van schitterende koepels in de meest fantastische vormen. Het zal een imponerend schouwspel worden van kleur en licht, waar je 's nachts je ogen niet van af kan houden."

Angstige kiezer: "Ik heb het al zo benauwd in kleine ruimtes. Het oude stemhokje bezorgde me al dagen stress en nu komt er nog een hok omheen? Ik denk dat ik dit jaar maar thuisblijf."

Willekeurig Kamerlid: "Negenenveertig? Dat valt deze keer dan reuze mee, zeg!"

(Benieuwd naar de vorige toestanden in de polder? Klik hier op de eerste of de tweede. Of die uit april, mei of juni. Of meer recent de zesde toestand, de zevende of die over nablussen in de polder.)

Labels: