Voorjaarsschoonmaak /*\

Na enige grijze dagen breekt het zonnetje weer door en minister Remkes krijgt de kriebels! Nu wil hij zich profileren als de man die zijn tijd ver vooruit is.
De lente begint pas op 20 maart, maar Remkes heeft de bezem, de dweil en emmer met sop al klaar staan voor de grote voorjaarsschoonmaak! Oppoetsen, de bezem erdoor, vlekjes wegwerken, van alle smetten vrij. Goed initiatief: een opgeruimd kabinet staat altijd netjes. We hebben even gebeld naar de minister om een en ander bevestigd te krijgen.

pp: Goedemorgen, mogen wij van u weten of dit initatief alleen bij schone woorden blijft of gaat u daadwerkelijk deze klus klaren?
Remkes: U houdt er een smerige manier van vraagstellen op na; de twijfel die erin verborgen ligt getuigt van wat ik een "dirty-mind" zou noemen.
pp: Excuus, zo is dat niet bedoeld. Maar het lijkt erop dat u zich opwerpt als de Augias die flink de bezem door de stal wilt halen.
Remkes: U moet het niet groter maken dan het is. U moet het meer zien als het wegkloppen van wat stofjes op uw kostuum.
pp: Het stelt dus allemaal niet zoveel voor?
Remkes: U weet ook wel dat zelfs kleine zaken veel stof kunnen doen opwaaien. Daar zorgen u en uw collega's van de media wel voor.
pp: Kunnen we nu in het voorjaar een opgeruimd kabinet tegemoet zien?
Remkes: Dat zijn wij al, dat zijn we al. Ik heb nog nooit eerder zo aangenaam mogen samenwerken met zulke opgeruimde collega's, het is werkelijk een genot.
pp: U doet het voorkomen alsof er geen vuiltje aan de lucht is.
Remkes: Niet aan het zwerk van deze regering.
pp: Nog één vraag meneer Remkes ......
Remkes: Sorry, ik moet helaas afbreken. Mijn schoonmaakster komt binnen en ik moet het veld ruimen.
pp: U ruimt het veld voor uw schoonmaakster?
Remkes: Nee, nee, maar ik heb een allergie voor meubelspray dus ik moet even de kamer uit.

En daarmee was het voor ons weer helemaal helder.

Labels: ,