Zalm aan de lijn.

De wat suffige zondagsstemming wordt rinkelend onderbroken door de telefoon.
pp: "Mogge, met de redactie van peterspagina".
Zalm: "Met Zalm hier, ook u een goedemorgen".
pp: "Tjonge, dit is nu al de tweede keer dat uzelf belt!"
Zalm: "Ja, ik had de laatste dagen eigenlijk een telefoontje uwerzijds verwacht. U bent toch niet ziek of zo, waardoor u was verhinderd mij te bellen?"
pp: "Nee meneer Zalm, het gaat prima, was er wat aan de hand dan?"
Zalm: "Me dunkt! Ik had sterk de indruk dat uw semi-journalistieke codes ervoor zorgden dat u de juiste keuzes maakt aangaande vraagstellingen betreffende de maakbaarheid der samenleving. En op dat gebied meen ik oprecht mijn best te hebben gedaan de afgelopen dagen".
pp: "Dat zal best wel, maar ik kies zelf waar ik over schrijf. Maar wat heb ik volgens u dan gemist?"
Zalm: "Heel wat, amice, heel wat!"
pp: "Ach heer Zalm , doe me een lol en noem me geen amice. Wat moeten mijn vrienden wel niet van me denken".
Zalm: "Excuseer. Ik veronderstelde een band met u te hebben gezien de telefoongesprekken die wij met elkander mochten voeren."
pp: "Dat zie ik toch anders, maar vertel, wat heeft u nu weer recht te zetten".
Zalm: "Wat valt me dat van u tegen. Bent u werkelijk niet op de hoogte van het royale gebaar dat ik en mijn collega's hebben gemaakt betreffende de kwestie van de koopkracht?"
pp: "U bedoelt dat u en uw companen drie jaar lang de koopkracht hebben laten dalen en nu met een fooitje wat minimale reparaties aan gaat brengen?"
Zalm: "(Zucht...) Anderhalve percent, meneer, anderhalve percent! Daar heeft zelfs de Volkskrant ons mee gecomplimenteerd!"
pp: "Meneeer Zalm, ieder zijn werkelijkheid. U weet toch ook wel dat cijfers en feiten vaak heel verschillende grootheden zijn?"
Zalm: "De cijfers liegen nooit!"
pp: "Nee, en ministers altijd".
Zalm: "U heeft mij nooit op een leugen kunnen betrappen".
pp: "Nee, dat hebben andere gedaan, weet u nog? Of is ook uw arme harde schijf overbelast geraakt van dat gepruts met cijfers?!"
Zalm: "Past u op uw woorden! U zult mij nog dankbaar zijn als wij de kabinetsperiode met een sluitende begroting kunnen afronden".
pp: "Daar zullen alle mensen die slecht met hun huidige budget kunnen rondkomen wel anders over denken".
Zalm: "Mwah... zoals u zelf al zei: ieder zijn werkelijkheid".

Meer Zal aan de lijn? Zie Zalmcodes en Constructiefoutje of Premiercode.

Labels:

1 Reacties

23 april, 2006 17:30, Blogger Opa-Buiswater schreef...

Anderhalf procent ten opzichte van wat.....? Van de afgelopen jaren ,toen iedereen er forsch op achteruit is gegaan? Eerst stelselmatig 1000 euri pikken, er handerd van teruggeven en dan nog zeggen dat de het zuur zoeter wordt? Dit kabinet begint bij mij de status te krijgen van een handelaar in tweedehands auto's........alleen laat ik de boel graag keuren ;-)

 

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home