Verschil van humor.

In het nieuws was te lezen dat minister Zalm het voorstel van B & W Amsterdam om aandelen in Schiphol te kopen een goede grap vond.
En, beste lezer, raad eens wie we aan de telefoon kregen?
pp: "Ah nee, meneer Zalm, u weer?"
Zalm: "Nou, nou, wat een reactie. Ik las dat u gisteren wat sombertjes was dus ik dacht: kom op, ik ga die man eens wat opvrolijken!"
pp: "Oh, nou da's aardig van u, maar ik denk niet dat wij hetzelfde gevoel voor humor hebben."
Zalm: " Maar amice! Humor is universeel en zoals het volk in al haar wijsheid zegt: Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd."
pp: "Nou doet u het alweer!!"
Zalm: "Huh? U bedoelt?"
pp: "Noemt u me alsjeblieft geen amice. Straks lig ik er nog uit in de betere weblogkringen en dan ben ik mijn kroontje kwijt!"
Zalm: "Ach, daar moet u niet zo aan hechten. Zonder kroon kan men ook stevig op de troon zitten. Me dunkt dat ikzelf daar het uitgelezen voorbeeld van ben."
pp: "(zucht...) Ging u me nu opvrolijken of praat u me nou verder de put in?"
Zalm: "U wilt mijn goede bedoelingen niet begrijpen hè?"
pp: "Ik zie ze niet zo, nee."
Zalm: "Een begrotingsoverschot, Rutte laten winnen en Schiphol voorlopig gered van grapjassen in Amsterdam zijn toch aardige resultaten in één week tijd."
pp: "Sorry, maar ik moet nu echt even mijn anti-depressiva erbij pakken."
Zalm: "Nou, nou, het is werkelijk treurig gesteld met u, hè? Ik kan u echt aanraden de wereld met humor tegemoet te treden. Bij mij werkt dat uitstekend en ik functioneer dan ook prima zonder dat soort medicatie."
pp: "Ik heb de afgelopen drie-en-een-halve jaar anders nog geen grap van u gezien waar ik om kon lachen."
Zalm: "Hm, dan hebben we inderdaad een verschil van humor. Da's spijtig. Ikzelf daarentegen kan goed de humor van anderen inschatten. Ik mag zelfs zeggen dat ik goed op de hoogte ben van de diversiteit aan humor in den lande. Daarbij heb ik een zwak voor Amsterdamse humor, hoewel ik moet zeggen dat die uit Fierwerdadiel er ook mag zijn."
pp: "Meneer Zalm, gevoel voor humor is niet hetzelfde als anderen niet serieus nemen!"
Zalm: "Eh... nu volg ik u niet meer...."
pp: "U kunt het voorstel van het Amsterdamse college om aandelen in Schiphol te kopen wel af doen als een grap, maar daarmee neemt u de problemen die uitbreiding van Schiphol met zich meebrengt dus niet serieus."
Zalm: "Moet dat dan? Ik meen oprecht dat de geluidshinder die linkse colleges veroorzaken vele malen ernstiger te nemen valt dan die van een vliegtuigje meer of minder."
pp: "U meent het. Ik denk niet dat we het eens gaan worden over wat humor is."
Zalm: "Welnu, dan laat ik u aan uw sombere lot over. Met frisse moed en een kwinkslag hier en daar ga ik over tot de orde van de dag. Er is nog genoeg werk aan de winkel, belangrijker zaken, zeg maar."
pp: "Oh, doet u gerust kalm aan...."
Zalm: "Rekent u daar niet teveel op; zonder kroon zit ik op mijn troon en met gezwinde spoed tover ik hetvolgende overschotje uit den hoed. Amice, het beste met uw pilletjes!"
pp: "Ohwww, nou doet u het weer.....!!"

Labels:

1 Reacties

02 juni, 2006 10:37, Anonymous Anoniem schreef...

Hehe, geniaal :).

 

Een reactie posten

<< Home