Dag 47 Het valt allemaal wel mee

Gisteren dacht ik nog: "Kom, laat het circus even voor wat het is". Maar de aantrekkingskracht van het circus blijkt te groot. Dus deze wil ik jullie niet onthouden:

Ambtenaar: "Maar minister, als de gemeenten meer inkomsten hebben, kunnen wij minder toelagen aan die gemeenten toekennen!"
Zalm: "Oei, kerel! Daar heb je een punt. Kunnen we dit nog rechtbreien?"
Ambtenaar: "Tja, ik weet niet of we met wol en een paar naalden er uitkomen".
Zalm: "Hm., ja, eh.... wat dacht je van zand?"
Ambtenaar: "Zand????"
Zalm: "We strooien de mensen zand in de ogen".
Ambtenaar: "Ik zie het even niet......"
Zalm: "Wel, ik geef zo snel mogelijk toe dat ik een fout heb gemaakt. Komt wel zo ridderlijk over. Ik krijg een paar leuke dagen in de media en in de Kamer en iedereen vergeet ondertussen waar het over gaat".
Ambternaar: "Zit wat in. De aandacht gaat naar u en niet naar de gemeenten en per saldo worden we er alleen maar beter van".
Zalm: "Weet je dat zeker?"
Ambtenaar: "Eens rekenen....... nou, zo'n slordige 3 miljoen moet dat toch wel opleveren".
Zalm: "Mooi! En met dat nieuws kom ik dan een paar dagen later. Beter kan het niet!'

Wie denkt dat dit onder de categorie "complottheorieën" valt moet vooral het volgende artikeltje in de reeks over de mahsro-code lezen.

Labels: