Constructiefoutje - foutcorrectie /*\

Op het redactielokaal gaat de telefoon.
pp: "Goedemorgen, met peterspagina over codes, keuzes en maakbaarheid."
Zalm: "Goedemorgen met Zalm hier."
pp: ".......????"
Zalm: "Hallo, bent u daar nog?"
pp: "U bent Zalm himself, de minister zal ik maar zeggen?"
Zalm: "U klinkt verbaasd, u had hier vast niet op gerekend hè?"
pp: "U haalt me de woorden uit de mond."
Zalm: "Nu moet u niet onsmakelijk worden anders houdt dit gesprek op. Ik heb namelijk interessant nieuws voor u."
pp: "Sorry, vertelt u maar."
Zalm: "Welnu, ik heb iets recht te zetten."
pp: "Dat had u toch al gedaan?"
Zalm: "Ja ja, en nu heb ik nog iets recht te zetten."
pp: "Alweer? Het houdt maar niet op hè?"
Zalm: "Nu moet u potdikkie niet te brutaal worden. Ik bel u als webloggers onder mekaar; heeft u mijn weblog ook al eens gezien?"
pp: "Jahaaa, het schijnt daar smakelijk aan toe te gaan!"
Zalm: "U overdrijft weer, net als uw collega's van de media."
pp: "Maar ... eh ... u had iets recht te zetten?"
Zalm: "Jawel, en wel in het algemeen."
pp: "Gaat uw gang, vertel."
Zalm: "Bij deze verklaar ik dat, met ingang van heden, Zalm met een flinke korrel zout moet worden genomen....hahaha....hoe vind u die?"
pp: "Meneer Zalm, u was al flauw, het wordt er hiermee niet beter op."
Zalm: "Ahem , juist, ikzelf vond hem wel geslaagd."
pp: "Maar vanwaar deze verklaring of blijft het bij een grap?"
Zalm: "Nee, luistert u goed. We hebben vrijdag in het kabinetsberaad een nieuw beleid geformuleerd betreffende de omgang met de media."
pp: "En die is?"
Zalm: "Wij gaan een foutcorrectie-a-priori beleid toepassen."
pp: "Watte???"
Zalm: "Jahaa , daar kijkt u van op nietwaar? Kijk eens hier, we hebben ten enemale bewezen dat ook wij mensen zijn. We hebben een onnoemelijke klus te klaren waar, helaas maar menselijkerwijs, wel eens een ongelukkig moment te noteren valt, zeg maar een foutje. Wij bieden hier en nu onze excuses aan voor de foutjes die komen gaan. En zo kunnen we , hopelijk, in alle rust voortgaan met de constructie van samenleving zoals deze in onze ogen zou moeten zijn."
pp: "Er gaan dus nog foutjes, zoals u het noemt, komen?"
Zalm: "Daar kunt u op rekenen."
pp: "Nou, daar zijn we mooi mee dan."
Zalm: "Vindt u ook niet?"

Labels: ,