Tevreden gestemd? <>

Laat ik hem dan toch nog maar eens bellen om te kijken hoe het met hem is.

pp: "Goedemorgen, en gaat het een beetje?"
Zalm: "Goedemorgen, zeer attent dat u belt en ja, het gaat prima!"
pp: "Valt de uitslag u dan niet tegen?"
Zalm: "Tegenvallen? Hoe bedoelt u? Wij zijn volkomen tevreden gestemd. Gegeven het feit dat men altijd wat verliest als men regeringsverantwoordelijkheid draagt, valt me de keuze van de kiezer vijftig procent mee. En als ik de opinie-polls er nog even bij neem, die ons een reuze tegenvaller voorspelden, valt het me meer dan honderd procent mee."
pp: "Dus u vindt dat uw campagne heeft gewerkt?"
Zalm: "Het heeft voldoende gewerkt. Maar we gaan wel brainstormen voor de volgende verkiezingen."
pp: "Hoezo dat?"
Zalm: "Wel, de truc met de roos heeft toch enigzins verwarrend gewerkt. We hebben het vermoeden dat sommige kiezers verward zijn geraakt en dat de PvdA daar de overwinning aan heeft te danken."
pp: "U heeft als het ware campagne voor Wouter Bos lopen voeren."
Zalm: "Hm, dat hoort u mij niet zeggen, wij hebben de intelligentie van de kiezer voor een goede grap misschien wat te hoog ingeschat."
pp: "Hoe denkt u verder verlies te voorkomen?"
Zalm: "Ach, het is nog maar een ideetje, maar naar mijn mening moeten we in de volgende campagne weer het oude, vertrouwde VVD-symbool gebruiken."
pp: "Een zak met geld?"
Zalm: "U kunt werkelijk uitermate irritant zijn. Nee, ik bedoel de sigaar, kenmerk van gezelligheid, kameraden onder elkaar en welvaren."
pp: "Maar .... eh.. da's toch niet bruikbaar? Er mag bijna nergens meer gerookt worden!"
Zalm: "Hij wordt ook niet gerookt."
pp: "Huh????"
Zalm: "Als u onze sigaar opsteekt zal het een klap in je gezicht zijn."
pp: "Oh zo, een klapsigaar....."
Zalm: "Eh..... ik moet weer iets rechtzetten geloof ik, sorry, ik hang op, ik moet nu snel maar mijn adviseurs."

Labels: ,