Balkenende door 200 man bedreigd?

De Volkskrant probeert de macht in kaart te brengen. Twijfelachtige resultaten zijn het gevolg. En dat niet alleen, het wekte ook beroering in de persoonlijke levenssfeer.
(Uit de Volkskrant):


Mevrouw B.: "JeePee!!! Kom es gauw naar beneden!"
De heer B.(haast zich met spoed van zijn kamertje alwaar hij de weblogs aan het afstruinen was): "Wat is er lieve?"
Mevrouw B.: "JeePee, moet je dit eens lezen! Vertel me asjeblieft dat het niet waar is hè?"
De heer B.: "Ach lieve, het is de Volkskrant maar."
Mevrouw B.: "Ja, maar toch, wat denkt die Elco wel niet. Hebben we destijds niet een vreselijke vergissing begaan door hem de pol'tiek uit te bonjouren en 'm een netwerkje kado te geven?"
De heer B.: "Maar lieve, dat interesseert niemand toch ook maar een fluitje?"
Mevrouw B.: "Daar kun je niet zeker van zijn JeePee. Ik vind dat je wel even mag laten zien wie er werkelijk de baas is hier."
De heer B.: "Denk je? Dat weet iedereen toch wel? Elke dag weer merken de mensen in het land hoe groot mijn macht is. Wat we al niet hebben bereikt de afgelopen jaren! Me dunkt dat we daar met recht fier op kunnen zijn."
Mevrouw B.: "Alles goed en wel, maar voor je het weet gaat een vertekend beeld een eigen leven leiden. Kom, JeePee, leg een verklaring af. Laat het volk zien wie er werkelijk toe doet!"
De heer B.: "Lieve, maak je niet druk, denk aan je hartje. Weet je wat? Ik vraag mijn persvoorlichter even een ferme reactie op te stellen. Al was het alleen maar omdat het wel leuk is Elco weer even op zijn plaatsje te zetten."
Mevrouw B.: "Juist! Die rat, dat loeder, die ongelofelijke minkukel, die arrogante......."
De heer B.: "Lieve, lieve! Pas toch op. Denk aan de buren! Zal ik een glaasje water voor je halen?"
Mevrouw B.: "Water? (er valt even een oorverdovende stilte) Hebben we dat dan nog?"

Labels: