Mensen maken /*\

Op een willekeurige avond, in een willekeurig huis, hangt een willekeurig stel voor de beeldbuis.
Hij: "Zeg...... wat denk je.."
Zij: "Niks, ik zit te kijken....."
Hij: "Nee, luister nou even, wat zou je ervan denken als we eens een babytje gingen maken?"
Zij (nadat ze overeind is gekrabbeld toen ze van de bank viel): "Djiezus Hij! Hoe kom je daar nu zo ineens op?!"
Hij: "Nou, gewoon, we zijn nu toch alweer een jaartje getrouwd, jij loopt tegen de veertig, we hebben financieel niet te klagen dus ik dacht, als we ooit een babytje willen maken moeten we daar zo langzamerhand nu wel eens aan beginnen."
Zij: "Oh? Dus dat ik tegen de veertig loop, maakt jou zo geil dat je het nu eens zonder condoom wil doen?"
Hij: "Nou zeg, even serieus, een babytje maken is niet niks en ik bedoel we moeten nu toch al wel aan onze oude dag gaan denken."
Zij: "Oh, zit het zo, je wil je oudedagsverzekering bij elkaar neuken? Of bedoel je dat je over een paar jaar helemaal niets meer kan presteren?"
Hij: "Hè Zij, hou op, ik wil er serieus over praten met je."
Zij: "Ja zeg, net als we naar It takes two to tango zitten te kijken, begin jij over babytjes maken. Weet je wel wat daar allemaal niet bij komt kijken?"
Hij: "Nou, zo moeilijk is dat niet."
Zij: "Nee, voor jou niet, hoewel je er de laatste tijd wel erg lang over doet."
Hij: "Hè? Wat?"
Zij: "Laat maar (grote zucht). Luister Hij, ik hoor je er jaren niet over en nu heb je ineens een kinderwens. En dan zeg ik, een wens is nog niet de maakbaarheid van de gedachte."
Hij: "Oh god, ze wordt weer filosofies......"
Zij: "Jongen, jij vergeet geloof ik dat een babytje maken vergaande consequenties heeft."
Hij: "Dat durf ik wel aan hoor!"
Zij: "Waar haal jij ineens dat lef vandaan?"
Hij: "Kijk, uit praktische overwegingen..."
Zij: "Prak-tie-se-o-ver-we-ging-en!!! Zodat wij later met een praktijkongeval zitten opgescheept? Wat maak je nou helemaal als je een babytje maakt? Dat het iets te betekenen heeft voor je oude dag is absoluut niet gegarandeerd, dat je iets toevoegt aan de wereld draagt alleen maar bij aan het broeikaseffect en wat voor mens dat babytje zal worden is volledig onvoorspelbaar!"
Hij: "Nououou... ik zag laatst een documentaire....."
Zij: "Hij zag een documentaire! Luister, je begon te zeggen met wat-zou-je-ervan-denken-als-we-eens-een-babytje-gingen-maken. Alsof het hier om een willekeurig product gaat dat je op een willekeurig moment kunt concipiëren met de bedoeling dat het naar jouw willekeurigheid wat oplevert. Dat kun je niet maken!"
Hij: "Mwah, volgens mij kunnen we maken wat we willen. Jij bent goed gebekt en ik zie er goed uit dus dat moet toch een heel aardig kind op kunnen leveren. En mocht het hier en daar wat tegenvallen dan sturen we het naar zo'n total-make-over programma die je wel eens op tv ziet."
Zij: "Wat kreeg jij eigenlijk als kind voor je verjaardag?"
Hij: "Oh, ik kreeg altijd Lego........"
Zij: "Ah! Ik begin jouw manier van denken te begrijpen..... geloof ik."

Labels: ,