Codes, keuzes en maakbaarheid.

Codes.
Tja.... je legt jezelf een code op. In dit geval: elke dag een nieuw bericht in dit weblog. Het is tenslotte een soort digitaal dagboek. Tijdens de weblog-sabbatical ben ik tot de conclusie gekomen dat dit streven de moeite waard blijft. Elke dag is immers een nieuwe dag. De dagen mogen dan erg op elkaar lijken, het blijven nieuwe dagen. Dat is helemaal niet zo vanzelfsprekend als we geneigd zijn te denken en we zijn daarom soms blind voor het nieuwe van een volgende dag.
Elke dag hier een bericht plaatsen is een symbolische code die zegt: welkom nieuwe dag; ik ben er nog, de wereld om ons heen is er nog en we gaan ontdekken wat er er vandaag anders is dan gisteren.

Keuzes.
De sabbatical was een goed keuze. Kan ik iedereen aanraden.
Keuzes blijft het thema van dit weblog. De meest voor de hand liggende keuzes laat ik wat meer links liggen. Ik weet niet waarom, maar ik vind het daar wel een prima plek om ze te laten liggen.
Verder blijf ik het thema net zo breed behandelen als tot nu toe het geval was.

Maakbaarheid.
Ik heb misschien de indruk gewekt dit thema niet zo serieus te nemen. Er waren nogal wat lollig bedoelde stukjes onder dit thema. Laat ik dan duidelijk zijn: ik neem dit thema uiterst serieus. Ik vind het prachtig dat er wel degelijk dingen en situaties te maken zijn (en lol maken is er daar één van!).

Kortom: de thema's blijven gehandhaafd. En zoveel mogelijk elke dag een nieuw bericht. Ik hoop dat de lezers van dit weblog het kunnen waarderen.
De sabbatical is voorbij, je kunt dus weer elke dag inloggen op peterspagina en laat vooral weten wat je ervan vind.
Veel plezier!