Keuze-tips. < >


Eerder (klik dit of klik dat) hebben we hier al hulpmiddeltjes aangereikt voor de besluiteloze kiezer. Als jij ook een leuke of handige tip hebt: stuur het in (gebruik de "Wat wil je zeggen?" optie).

De dobbelsteen-methode. Zeer geschikt voor radelozen die ook nog eens in "het lot" geloven. Maar voor ieder ander werkt het ook altijd!
Mooiere methode is er eigenlijk niet. Je hebt "het lot" altijd in eigen handen (de dobbelstenen). Je bepaalt altijd zelf de uitkomst (de worp). Eén addertje-onder-het-gras: je moet helaas zelf kiezen wat je met het resultaat gaat doen.

Laten we de methode eens testen. Neem twee dobbelstenen en maak er de volgende keuze mee: de melkman moet weer terug in de straat, ja of nee.
Schudt de dobbelstenen in je hand en gooi.
De uitkomsten 4 + 6, 5 + 5 of 6 + 5 betekenen ja.
De combinaties 1 + 4, 2 + 3 en 2 + 4 betekenen nee.
Elke andere uitkomst betekent dat je het lot dus niet in eigen hand hebt en je het leven zal moeten nemen zoals het is. Leer daar dan maar mee leven.

Wat is nu jouw uitkomst geweest in deze test? Stuur je reslutaat in (Klik op "Wat wil je zeggen?"). Aan het eind van deze week geef ik de uitslagen, voorzien van nader commentaar. Ik kan je verzekeren dat de reslutaten opzienbarend zullen zijn!
(Bron foto: kunstwerk Rogier Alblas).

Labels:

4 Reacties

07 februari, 2006 13:36, Anonymous Anoniem schreef...

Je neemt een loopje met een methode waar grondig en veelvuldig onderzoek naar is gedaan. Zoek er de publicaties over kansberekeningen en dobbelsteentechnieken maar op na!
Hoe vaak denk je dat de door jou vermelde combinaties voorkomen?
Bovendien: waarom 2 stenen gekozen? Eén steen of veel meer is net zo significant.
Ik heb jouw methode wel getest. Ik zit namelijk met een lastige keuze. Wat vanavond te koken? Ik kwam uit op 1 + 3 (13) dus nu zit ik met de gebakken peren.
Je wordt bedankt!

 
07 februari, 2006 21:15, Anonymous Anoniem schreef...

De melkman terug op straat? Ik ben blij dat ik dat niet meer hoef. De mensen komen al jaren naar mijn winkel en dat vind ik wel zo gezellig. Dus ik hoef daar geen dobbelstenen voor te gooien.
Om te kijken of jouw theorie klopt toch gegooid. Wat schetst mijn verbazing? De uitkomst was inderdaad 1 en 4. Nee dus.
Grappig dat het klopt.

 
08 februari, 2006 10:27, Anonymous Anoniem schreef...

Meteen geprobeerd! Ik hou wel van een spelletje. Ik doe ook niet zo moeilijk over keuzes. Ik ga er vanuit dat wat je ook kiest, het is altijd goed. Verkeerde keuzes bestaan niet.
Je testvraag vond ik zo onzinnig dat ik zelf een keuzevraag maakte.
"Moet ik nou voor of tegen Verdonk zijn?"
Bij de eerste worp vloog er één dobbelsteen tegen het raam en liet een fiks gaatje achter.
Dat telt niet, dus nog eens gegooid. Er lag een 2 en een 3; dat moest dus "tegen" zijn. Wel raar, want bij de verkiezingen had ik (achteraf gezien helaas) zodanig gestemd dat we nu met dit kabinet (inclusief Verdonk) zitten opgescheept.
Een vraagje nog voor de redaktie: hoe gebruik je deze methode bij een multiple choice kwestie?

Leuk blog overigens. Groeten.

 
10 februari, 2006 10:19, Anonymous Anoniem schreef...

Hee Peet!
Ben je nou serieus hiermee of is dit weer zo'n flauwekulletje van je? Je weet het bij jou maar nooit.
Maar goed, omdat ik de kwaadste niet ben doe ik gewoon ff mee.
Hier is mijn uitslag: ik gooide een 6 en een 4.
Kun je daar wat mee?

Enne.... gewoon doorgaan met bloggen hoor!

 

Een reactie posten

<< Home