Nablussen in de polder.

Donner: "Ik heb menige zaken op internet gezien waar men beter de handen niet aan kan branden. Nu heb ik een aantal vignetten ontworpen die allemaal verwijzen naar de links in de rubriek Andere weblogs, die u in de rechterkolom van peterspagina kunt vinden. Daarmee raad ik het publiek aan alleen deze sites te bezoeken, de rest kan men laten voor wat het is."

Zalm: "Veto, dat is toch een volstrekt achterhaald begrip, meer iets uit de Romeinse tijd of zo. Maar zet men het door dan gaat gewoon de brand in dat vod en steek ik mijn sigaar er mee aan."

Verdonk: "Hoe moet ik nou weten wat nazorg is? Mijn verantwoordelijkheid betreft de voorzorg. Er voor zorgen dat er zo weinig mogelijk mensen nog worden toegelaten."

Dekker: "Ach, we hebben wel onder zwaardere vuren gelegen. We gaan vrijdag gezellig rond de open haard eens kalmpjes bespreken hoe we dit nu weer de wereld uit kunnen helpen."

Balkenende: "U zult zien dat ik ook dit brandje weer uitstekend geblust krijg. Al die opwinding, dat leidt tot de onnodige oververhitting. Ik zal de Kamer tot kalmte manen, zodat het nederlandse volk weer rustig kan slapen."

Update (21 september 16.35 u.):

Daar was de Balkenende-creatie van peterspagina toch iets te voorbarig. Inmiddels is bekend dat Donner en Dekker aftreden en Zalm heeft erkent dat hij voor zijn beurt heeft gesproken (alweer). Over Verdonk durf ik niets meer te zeggen, want het zal toch niet gebeuren dat ook zij aftreedt omdat ze eerst met ijzeren hand en recht-door-zee vasn mensen illegalen maakt (de voorzorg), het wel best vindt dat die in brandgevaarlijke bouwsels worden opgesloten en dan vervolgens maar een beetje aanrommelt met de nazorg. En de Verantwoordelijke over alle verantwoordelijken zal het allemaal reuze spijtig vinden en ondertussen op zijn gemak blijven inlopen op Wouter Bos (althans volgens de opiniepeilingen). Hij hoeft nergens bang voor te zijn; Nederland slaapt al heel erg lang.

Labels: