De toestand in de polder (7)


Donner: "Tja, dat moet u ruim nemen. Als een meerderheid er wel voor is, dan mag er volgens de democratische principes natuurlijk wel op los geslagen worden."


Remkes: "Het gaat goed maar het kan nog beter. We gaan die ettertjes een lesje leren. De politie gaat nu oefenen op de P.P.R., de pedagogische pak rammel."


Hoogervorst: "Kijk, een kamerlid hoeft niet op mij te wijzen! U kent me: ik wijs op de mij bekende manier terug. Maar ja, dan valt heel de pers weer over me heen dus ik heb het nu gelaten bij een corrigerend tikje op de vingers. Nou, het kamerlid wist niet hoe gauw hij zijn priemende vinger weer moest terugtrekken!"


van Hoof: "Helaas heeft mijn woordvoerster het niet helemaal goed vertolkt. Wij bedoelen natuurlijk niet dat het een politieke keuze is. Niemand heeft daar wat in te kiezen, dat vertikken we; wij bepalen zelf wel wie er veel of weinig armslag zal hebben!"


Balkenende: "Ja, ik had nog zo geoefend op mijn opslag. En ik moet zeggen, ik kreeg de slag aardig te pakken. Ik zag al helemaal voor me hoe ik met een welgemikte service de armen van de baan zou meppen. Ik stond al klaar met mijn tennisracket toen iemand mij op de schouder tikte en meedeelde dat er gans iets anders de bedoeling was. Snotverderrie!"

Eerder waren er wel meer toestanden in de polder. De vorige was nog niet zo heel lang geleden. En wat dacht u van deze, of die! De eerste toestanden troffen we aan in februari. Als u die hele toestand heeft gelezen, hoe is het nu met uw toestand?

Labels: