Algemene beschouwingen.

Wat? Is er alweer ergens een brandje dat geblust moet worden?

"Meneer de voorzitter, ik verbaas me erover dat het kabinet ijskoud beweert dat ons land, dankzij het beleid van de afgelopen jaren, weer in de vaart der volkeren is opgenomen.
Ik moet toegeven dat het kabinet menig brandende kwestie heeft aangepakt. De wijze waarop dat is gebeurd roept vragen op. Nu heeft elk kabinet zo zijn methode. We herinneren ons nog de 'kaaschaaf'-methode. sterk verwant aan de methodiek van 'het snoeimes'. Dit kabinet exelleert in het bevriezen van de uitgaven.
Meneer de voorzitter, ik kan daar niet warm voor lopen. Vooral omdat de koele cijfers van het SCP aantonen dat slechts een deel van de bevolking profiteert van het kabinetsbeleid profiteert. We kunnen dus stellen dat het kabinet de zorg voor alle burgers ondergeschikt heeft gemaakt aan haar eigen belang. Is dit kabinet soms door ijdelheid gedreven en denkt men door de "vries'-methode een eeuwig leven te bereiken?
Meneer de voorzitter, ik hoop vurig van niet."