De toestand in de polder (10)

(g.l.t. 2 min.; links: 15 min.) -klik op de krantenkoppen voor de volledige berichten

Minister Veerman: "Ja, er moest wat gebeuren, hè!? Anders gaat het landschap er aan. Welke gebieden het eerst aan de beurt zijn? Wel, dat lijkt me duidelijk: Oss en Venlo. Daar is het vreselijk uit de hand gelopen. We moeten voorkomen dat we daar nog eens een keer verlies door lijden."

Minister Wijn: "Tja, er zijn dingen waar je niets aan kunt doen. Dit kunt u ons kabinet niet verwijten. Maar kijkt u nu toch eens naar de positieve effecten: het herstel van normen en waarden. Als het hele gezin, net als vroeger, één keer per week zich rond de badkuip schaart voor de wekelijkse wasbeurt, krijgen we weer een mooi stukje solidariteit binnen het gezin terug en het scheelt op de enrgierekening."

Minster Remkes: "Ja, mooi is dat hè? Het publiek krijgt niet alleen meer blauw op straat maar krijgt ook keurig een wetenschappelijk verantwoorde analyse overhandigd bij een bekeuring waarin de oorzaken van het foute gedrag staan vermeld. Met natuurlijk een advies hoe zulks een volgende keer te voorkomen."

Hoogervorst: "Okee, laat ik hier nog één keer duidelijk over zijn:



Balkenende: "Om te voorkomen dat we nu weer vier jaar lang van dat zure commentaar krijgen op mijn vermeende houterige presentatie laten we dat voortaan over aan populaire BN-ers. Zo zal Katja Schuurman het nieuwe kabinet presenteren. En om te laten zien dat we echt niet de beroerdsten zijn mag Freek de Jonge voortaan het wekelijkse gesprek met de mp presenteren. Het geeft mij meer gelegenheid me met de inhoud bezig te houden. Ik zie dat als een reuze uitdaging en ben dan ook benieuwd hoe me dat zal bevallen."

(De vorige toestand treft u aan op 4 november jl., g.l.t. voor alle toestanden: 50 min.)

Labels: