Alles is ineens anders.

(g.l.t. 1 min.; links: 10 min.)
Welkom hier en in het nieuwe jaar! Tussen de kater van de champagne en de resten van het vuurwerk kriebelt er een gek gevoel. Verbeeld ik het me nou of is alles inderdaad anders nu er een nieuw jaar is begonnen? Voorlopig blijf ik steken in een sterk deja-vue gevoel. Dat krijg je met altijd weer die beelden van het skispringen en nieuwjaarsconcerten- en duiken. Hoe ik ook zocht, de orgineelste en echt andere start van het nieuwe jaar heb ik niet kunnen vinden.
Misschien is een rustige start wel zo goed. Als alles in één dag tijd anders zou zijn, blijft er niet veel meer over om de rest van het jaar naar toe te leven. Van al die dingen die met ingang van vandaag zijn veranderd krijgen we nog genoeg te maken. De WMO (Wet Maatschappelijke Opvang) is van kracht. De meeste zorginstellingen maken zich ongerust over de gevolgen hiervan. Dat zal dus nog wel op dit blog terugkomen dit jaar. Dat verder tal van tarieven omhoog gaan merkt u pas als de eerste rekeningen binnenkomen of afgeschreven worden. Misschien moet ook u dit jaar naar de voedselbanken.
Een nieuwe dag in een nieuw jaar. Ik voel het: er is ineens wat anders. Ik kijk om me heen maar ik zie het niet. Voelt u die verandering al? Vertel dan alstublieft hier wat er vandaag allemaal zo anders is.