Dag 332 Lama-lesje geleerd.

De redaktie is weer een ervaring rijker. Na twee vermoeiende, maar wel leuke dagen is duidelijk geworden dat ik niet in staat ben instant-humor te produceren. Bij BNN is men op zoek naar de nieuwe Lama. In het tv-programma 'De Lama's' bedrijft men een soort theatersport waarbij snel en het liefst met veel humor wordt geïmproviseerd rond allerlei opdrachten. Vaak leuk, ook menigmaal behoorlijk flauw.
Met dit weblog als cv heb ik me in een opwelling aangemeld en tot mijn verrassing werd ik uitgenodigd voor de audities. Die vonden plaats volgens een wel erg Idols-achtig concept (erg jammer) maar nog groter was mijn verbazing toen ik, na een niet erg sterke performance, de eerste selectie doorkwam en naar de 2e ronde mocht. Hier moesten de kunstjes voor een vakjury worden vertoond en ik moet zeggen: het werd helemaal niks. Ik was niet snel en al helemaal niet humoristisch. Jammer, want ik had graag tot mijn pensioen met humor mijn brood willen verdienen.
Het lesje is wel geleerd: mijn humor ontwikkel ik beter hier achter mij pc. Instant-humor is niet mijn sterke kant. Nu alleen nog hard werken aan een veel grotere bekendheid van dit weblog, waar serieuze zaken afgewisseld worden met weblog-comedy. Maar ja, hoe ik dat voor elkaar krijg weet ik niet. Zelfs onderzoek naar prikkelende reclames helpt me niet daarbij (lees hieronder meer). Weet u hoe ik weblog nummer 1 van nederland kan worden?