De toestand in de polder (6)

Ross (CDA -volksgezondheid): "Ja, dat heeft u goed gelezen. Aan uw ogen mankeert tenminste niets. U zult dus niet zo gauw een beroep op de zorg doen. Want u moest eens weten hoeveel mensen er verpleegd en verzorgd moeten worden. En wat een zeurpieten! Iedereen wil meer, de verpleging voorop. Nou, ze bekijken hetmaar, ik ga lekker voor mezelf zorgen en de rest zal me een rotzorg wezen."
Schultz (VVD-Verkeer en waterstaat): "Ik las laatst in een of ander ambtelijk rapport hoe hoog het water hier binnenkort staat. Nou, ik wil ruimschoots voor die tijd weg zijn hier. Het was trouwens toch water naar de zee dragen. Je doet het nooit goed. En dat we een volk van dijken en dammenbouwers zijn, dat zal wel. Ik bouw liever nog wat kindertjes."
Hoogervorst (VVD-Volksgezondheid): "Ja, ik ga naar het bedrijfsleven, met de nadruk op leven want wat een allemachtig saaie boel is dat hier zeg. Ik heb nog wel geprobeerd wat beweging in die troep te krijgen door eens een gekke bek te trekken en een vingertje op te steken, maar denk je dat men dan eens flink tekeer tegen je gaat? Lapzwansen, dweilen, mietjes! He-le-maal niks doen ze. Dus ik hou het voor gezien. Bovendien heb ik me een beetje verrekend met de zorgkosten. Daarom ga ik nog gauw even een gouden handdrukje hier en een duur commissariaatje daar organiseren zodat ik genoeg achter de hand heb voor als het op mijn ouwe dag wat slechter met mijn gezondheid zou gaan."

Labels: