Postkabinetale keuzes <>


De kans is groot dat dit kabinet het zelf niet meer zal beleven, maar de keuzes voor de burger worden nog groter. Dat het kabinet zowel tradities nieuw leven in wil blazen als tradities wil afschaffen moet natuurlijk kunnen.
Zelf wordt ik blijkbaar een stuk conservatiever, want in 2008 valt een traditie weg die ik niet graag wil missen.
Het zo heerlijk om elke dag zo rond dezelfde tijd de post op de mat horen ploffen en met een lekker bakkie koffie erbij de oogst door te nemen. En later op de dag het wandelingetje naar de postbus waar ik slechts de keus uit twee gleuven heb, lekker makkelijk.
Dat gaat dus verdwijnen. De brievenbus thuis kleppert straks de godganse dag en wil ik een brief posten moet ik goed nadenken hoe mijn route zal zijn want brief A moet gewoon in de TNT-bus, maar brief B en C moeten in de bussen van de firma's Meelmee en Zonder Zorgen Bezorgen.
Het voordeel? Goedkopere tarieven. Krijgen we naast de postzegel van 39 eurocent dus ook die van 38, 37 en 36 cent. En leuke aanbiedingen. Wordt abonnee bij Meelmee en u krijgt de postbode op de thee. Wilt u zonder zorgen bezorgen? Onze postbode komt reeds overmorgen.
Wil het betaalbaar blijven zullen de salarissen van de postbodes wel omlaag gaan en komen ook zij dus elke kerst aan je deur voor de jaarlijkse fooi. Daarmee wordt het per saldo helemaal niet goedkoper voor de consument. Weiger je die kerstfooi dan kun je wel fluiten naar je post.
De enige die er wel op vooruit gaat is onze hond. Bij mooi weer ligt-ie altijd in de voortuin en heeft nu de keus uit slechts twee postbodes. Vanaf 2008 kan het beest de hele dag zijn lol op.

Labels: