Uitverkoop

Daar zit ik dan op mijn visstoeltje. Kleedje uitgespreid, thermoskan koffie erbij. 't Is wat fris maar wie weet kan het nog een leuke dag worden. En wat ligt er zo al op mijn kleedje?

Een stuk of 6 gedachten. Die gaan voor een cent weg.

Wel 13 meningen voor een grijpstuiver.
Wat mooie idealen, goed van snit, hoewel ze uit de mode zijn. Gratis.
Een berg dromen, voor wat de gek er voor geeft.

Ik zit nog geen kwartier of alle dromen zijn uitverkocht. Gek is dat, daar is dus de meeste belangstelling voor.

Wat later ben ik ook 2 gedachten en 1 mening kwijt aan een verzamelaar.
Tenslotte zit de dag erop. Tijd om de balans op te maken.
Ik tel mijn idealen en ben ze allemaal kwijt. Ik hoop maar dat ze goed terecht komen.
Verder kan ik dus naar huis met een lege thermoskan, een visstoeltje, het kleedje, 4 gedachten. 12 meningen en 7 cent.

Netto-resultaat?
Morgen heb ik een geweldige kater.