Schaamrood

Nederlanders blijken zich te schamen. De pers niet want lees en vergelijk maar eens hoe men een oorspronkelijk persbericht van de een of andere titel voorziet.
De uitslag van het onderzoek naar Neerlands schaamtegevoel is wel bijzonder en je vraagt je af waarom we in de top-tien niet een aantal zaken missen. De redactie ging op pad om te checken hoe dat nou zit en al gauw bleek dat het reuze meeviel met het schaamrood.

Andries Knevel: "Met God aan je zijde hoef je je nergens voor te schamen."
Balkenende: "Ik kan het niet vaak genoeg zeggen: ik ben trots, erg trots en nog eens trots."
John de Mol: "Ik me schamen? Wat is dat nou weer voor treitervraag?!"
Opa Buiswater: "Mooi rood is niet lelijk. En daar schaam ik me niet voor."
Paul de Leeuw: "Hahahahaha.... nee hoor, dat ben ik allang voorbij!"

Om ons onderzoekje representatief te maken willen we graag van u, lezer, weten:
1. Waar schaamt u zich voor?
2. Waar zou Nederland zich voor moeten schamen?
Graag uw reactie (maak gebruik van Wat wil je zeggen of Gastenboek).