Gezonde keuzes <>

"Wat doe jij vandaag op wereldgezondheidsdag?"
Op de voorpagina van mijn dagblad viel mijn oog op de kop van een advertentie die aandacht vroeg voor de wereldgezondheidsdag en de gezondheidsweek. Kom je net je bed uit moet je weer nadenken. Tja, wat doe ik eigenlijk op wereldgezondheidsdag?
» Ik blijf roken. Een tevreden roker is geen onruststoker; een tevreden mens is een gezond mens.

» Ik bereid me mentaal voor op het weekend: ik laat me niet gek maken, het weekend is er voor de rust dus de Rotterdamse Marathon, het museumweekend, de gezondheidsweek, Palmzondag, laat maar; een uitgerust mens is een gezond mens.
» Ik ga lekker in de zon zitten; vitamientjes D opdoen; een zonnig mens is een gezond mens.
» Ik ga naar een singer/songwriters concert, genieten van mooie muziek en wellicht wat inspiratie opdoen; een geïnspireerd mens is een gezond mens.

Lijkt mij wel genoeg zo; en nu maar hopen dat een gezond mens ook een gezonde wereld oplevert.

Labels: