De mahsro-code (2) \|/

Zoveel codes, zoveel identiteiten.
Eén voordeel van al die nummers: als ik niet meer weet wie ik ben, tik ik gewoon ergens één van mijn codes in en ik wordt herkend!!!
Ik ga pinnen, tik de code in en het scherm zegt: "Welkom". Ha! Ik ben iemand en ik wordt welkom geheten, wie wil dat nou niet?!
Ik tik een code in op internet en er verschijnt de mededeling dat ik de zoveelste bezoeker ben. Fijn! Ik ben "in-the-picture".
Ik wil telefonisch wat informatie bij de belastingdienst. Men wil eerst mijn sofi-nummer weten en hoppaaaaaa!! Ze weten aan de andere kant van de lijn wie ik ben.

Kortom: het mooie van al die codes is dat ik mijn geheugen eigenlijk wel kan laten voor wat het is. Ik zorg er voor dat ik altijd een papiertje bij me heb met alle codes erop en als iemand aan me vraagt wie ik ben, dan zeg ik: "Dat zoeken we even op!"
Makkelijk toch? Mijn geheugen raakt niet overbelast zolang ik dat papiertje met de codes maar bij me heb.
Eén kleinigheidje nog: hoe bewaar ik dat papiertje zo, dat ik (liefst zonder nog een code) kan onthouden waar het is?
Wie heeft er een oplossing?

Labels: ,