Keuzemenu. < >

Keuzes genoeg, de mogelijkheden zijn echter beperkt.
Ik heb toch al menig menukaart gezien maar nergens spruitjes-uit-de-oven met eigengemaakte appelmoes te krijgen.
Of "Wilt u ons nieuwe product? Kies een 1". Ik wil geen nieuw product , ik wil iemand persoonlijk te spreken krijgen (dat kan dan wel maar niet via het keuzemenu dat door de telefoon wordt opgenoemd; je moet naar de website voor online-contact......).
Hoe ouder ik wordt, hoe slechter het gaat. Vroeger, op school, was ik redelijk gelukkig met multiple-choice vragen, vaak goed gegokt.
Maar als ik tegenwoordig dezelfde methode toepas op een willekeurig keuzemenu (want kiezen kan ik niet, echt niet, ik weet het niet, wat moet ik doen, wat is een goede keuze?), dan gok ik steeds vaker verkeerd. In het restaurant krijg ik dan ineens vis (lust-ik-niet) en aan de telefoon antwoord het bandje plotseling: "Wat nou 9! Hoezo 9! Had ik dat opgenoemd?! Dacht van niet hè lummel! Als je niet kan kiezen blijf dan met je fikken van de toetsen af ja?!"
Deemoedig leg ik dan de hoorn maar weer neer. Zo'n bandje weet meer dan ik.
Weer een dag niks gekozen, wat volgens een bepaalde sekte ook weer als een keus gezien moet worden. Ik wordt gek en kan er niets aandoen; dat was namelijk voorgeprogrammeerd en niks geen keuzetoetsen om dat te veranderen.

Labels: