Denken of kiezen? < >

De ene na de andere reactie op dit weblog verschijnt in de pers. De geleerde heer Ap Dijksterhuis aarzelde niet toen hij peterspagina las en publiceerde snel een artikeltje over het maken van keuzes in het wetenschappelijk magazine Sciense (aldus Elsevier). Klik op het vraagteken om het bewuste bericht te lezen en aldaar kun je ook klikken op Science om het artikeltje daar te lezen (is in het Engels).
Wil je er meer over lezen in het Nederlands klik dan hier op Ap Dijksterhuis.

Dijksterhuis citeert daarin zijn oma die bij lastige keuzes adviseerde "er nog maar eens een nachtje over te slapen".
Meteen geprobeerd natuurlijk. En ik moet zeggen: ik heb heerlijk gedroomd over de komende vakantie in Andalusië. Maar wat ik nou 7 maart moet gaan stemmen weet ik nog niet. Ik hoop maar dat het volgende nachtje helpt. Als dat niet het geval is, ben ik bang dat ik eerst het probleem slaaptekort zal moeten oplossen. Of moet ik toch net zolang te bed tot ik het weet?

Labels: